Wednesday, October 15, 2014

შეფასების რუბრიკები

შეფასების რუბრიკები.

კვლევის  შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
მოსწავლისსახელი,გვარი










კვლევის ძირითადიმიზანი
კვლევის ორგანიზება
შინაარსისკორექტულობა,ფაქტობრივისაიმედოობა
ენობრივიგამართულობა
კვლევის ლოგიკურითანმიმდევრობა
ილუსტრაციების,თვალსაჩინოებისგამოყენება
მოსაზრებისარგუმენტებით დამაგალითებითგამყარება
დასკვნები
ინფორმაციისფლობის უნარი(ადექვატურიკითხვაპასუხები)
დროის ლიმიტისდაცვა
ჯამი

·                     მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭებაერთი ქულა და საბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი,მაქსიმალური ჯამი არის 10 ქულა.



შემაჯამებელი დავალების შეფასება
ქულები
შეფასების დონეებიშემაჯამებელიდავალებებისთვის
კომენტარები
1–2
·                     ვერ ასრულებსშემაჯამებელდავალებებს
·                     აუთვისებელიდარჩა განვლილი მასალისუმეტესობა.
·                     დასახულიმიზნების ნაწილიელემენტარულდონეზეამიღწეული, ნაწილიმიუღწეველია
3–4
·                     განვლილი მასალისნაწილიათვისებულიაელემენტარულდონეზე.
5–6
·                     განვლილი მასალადამაკმაყოფილებელდონეზეაათვისებული;
·                     განვლილი მასალისნაწილიათვისებულიაელემენტარულდონეზე, ნაწილი საშუალო დონეზე;
7–8
·                     განვლილი მასალაათვისებულიასაშუალო დონეზე,დასახული მიზნებიმიღწეულიასაშუალო დონეზე;
·                     განვლილი მასალისნაწილიათვისებულიადამაკმაყოფილებელდონეზე, ნაწილი მაღალ დონეზე ;
·                     დასახულიმიზნების ერთინაწილიდამაკმაყოფილებელდონეზეამიღწეული, ნაწილი მაღალ დონეზე.
9–10
·                     განვლილი მასალისუმეტესობაათვისებულიამაღალ დონეზე;
·                     დასახულიმიზნებისუმეტესობამიღწეულია მაღალდონეზე.




დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

შეფასება
1–4
5–7
8–10
მოსმენა
იშვიათად უსმენსდა უყურებსორატორს
ხშირად უსმენს დაუყურებსორატორს
ყოველთვისუსმენს დათვალყურსადევნებსორატორს
საუბარი
მეტყველებაარამკაფიოა,მსმენელს უჭირსგაგება
ძირითადადმეტყველებაგასაგებია, ზოგჯერუყურებს მსმენელს
მეტყველებსმკაფიოდ,უყურებს მსმენელს
მონაწილეობა
მცირე ინტერესიაქვს. არგამოხატავს ან ვერუკავშირებს თავისმოსაზრებებსსადისკუსიო თემას
ძირითადადგამოხატავსინტერესს,კომენტარები დააზრებიყოველთვის არაასადისკუსიოთემის გარშემო
იჩენს ინტერესსდისკუსიისთემისადმისაჭიროკომენტარებით დააზრის გამოთქმით
კოოპერაცია
იშვიათადთანამშრომლობსთანაკლასელებთანდა ვერ იცავსდისკუსიის წესებს
ძირითადადთანამშრომლობსთანაკლასელებთან,ზოგჯერ ერთვებასხვის საუბარში,და იშვიათად,მაგრამ არღვევსდისკუსიის წესებს
თანამშრომლობსთანაკლასელებთან,სხვებს აცლისაზრის გამოთქმასდა იცავსდისკუსიის წესებს.
მოსაზრებისარგუმენტირება
მოსაზრებამოკლებულიალოგიკურ კავშირსსაკითხთან და არარის გამყარებულიფაქტებით
მოსაზრებისგასამყარებლადგამოყენებულიასადავო ფაქტებიდა ცნებები
მოსაზრებაორიგინალურია დაგამყარებულიაფაქტებით,ცნებებით. არისლოგიკურიკავშირისაკითხთან
არავერბალურიკომუნიკაცია
იშვიათად იყენებსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმებს(თვალით, ჟესტით,ხმით,გამომეტყველებით)
ხშირად შეუძლიადაამყაროსარავერბალურიკონტაქტი
შეუძლიაეფექტურადაღიქვას დაგამოიყენოსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმები


საშინაო დავალების შეფასება უცხო ენაში

შეფასებისკრიტერიუმები
2-5
6–8
9-10
მოსწავლე იგებს სავარჯიშოსინსტრუქციებს
მოსწავლე ვერ ანნაწილობრივ იგებსსავარჯიშოსინსტრუქციებს.
მოსწავლეახერხებსსავარჯიშოსინსტრუქციებისგაგებას.
მოსწავლე სრულადიგებს დამიყვება სავარჯიშოსინსტრუქციებს.
მოსწავლე იგებსთხრობით /ფაქტობრივიმასალის შემცველტექსტს
მოსწავლე ვერ ანნაწილობრივ იგებსთხრობით დაფაქტობრივიმასალის შემცველშემეცნებითტექსტს.
მოსწავლე  იგებსთხრობით დაფაქტობრივიმასალის შემცველშემეცნებითტექსტს.
მოსწავლე სრულადიგებს თხრობით დაფაქტობრივიმასალის შემცველშემეცნებითტექსტს.
მოსწავლედამოუკიდებლადმართავს სასწავლოსაქმიანობას/თანამშრომლობსთანაკლასელებთან.
მოსწავლე ვერმართავსდამოუკიდებლადსასწავლოსაქმიანობას/უჭირსთანამშრომლობათანაკლასელებთან,მასწავლებელთან.
მოსწავლეცდილობსდამოუკიდებლადმართოს  სასწავლოსაქმიანობა, არუჭირსთანამშრომლობათანაკლასელებთან,
მასწავლებელთან.
მოსწავლე მართავსდამოუკიდებლადსასწავლოსაქმიანობას/  თანამშრომლობსთანაკლასელებთან,მასწავლებელთან.
უცხო ენის გაკვეთილზე ჩართულობისშეფასების სქემა
ფასდებაშემდეგიაქტივობები
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
საგაკვეთილოპროცესშიაქტიურობა,მოსმენისკულტურა,მობილიზება.ეთიკურინორმების დაცვა
პასიურია,გონებადაფანტულია,არ უსმენსმოსაუბრეს,  არიცავს ეთიკურნორმებს
პასიურია,გონებადაფანტულია,არ უსმენსმოსაუბრეს,  არიცავს ეთიკურნორმებს
გაკვეთილზენაწილობრივააჩართული, უჭირსყურადღებისკონცენტრირება,იშვიათად უსმენსმოსაუბრეს,ვერიცავს ეთიკურნორმებს.
გაკვეთილზეაქტიურია, მატნაკლებადმობილიზებული,კონცენტრირებული,უსმენს მოსაუბრეს,იცავს ეთიკურნორმებს
მაქსიმალურადჩართულიასაგაკვეთილოპროცესში,მობილიზებული,კონცენტრირებული,გულისყურითუსმენსმოსაუბრეს, იცავსეთიკურ ნორმებს
წაკითხულიმხატვრულინაწარმოების ანინფორმაციისშეჯამებისუნარი, ჯგუფშიმუშაობა,თანამშრომლობა
ვერ ახერხებსშეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიარ შეაქვსწვლილი,ართანამშრომლობსჯგუფის წევრებთან
ვერ ახერხებსშეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიპასიურია,ართანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
ნაწილობრივახერხებსშეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფისმუშაობაშიხანდახან შეაქვსწვლილი,თანამშრომლობსჯგუფის წევრებთან
ახერხებს შეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიჩაბმულია,თანამშრომლობსჯგუფის წევრებთან
კარგად ახერხებსშეაჯამოს,გაანალიზოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიშეაქვსმნიშვნელოვანიწვლილი,თანამშრომლობსჯგუფის სხვაწევრებთან, არისგამოხატულილიდერი
დისკუსიაშიმონაწილეობა.კითხვებისდასმა დაშეკითხვებზეპასუხი. კამათისწესების დაცვა
არ მონაწილეობსდისკუსიაში, ვერპასუხობსკითხვებს.არ იცავსკამათის წესებს.
მონაწილეობსდისკუსიაში,დასმული კითხვებიარამიზნობრივი დაუშინაარსოა,ვერიცავს კამათისწესებს.
მონაწილეობსდისკუსიაში,დასმულიკითხვები ზოგჯერარამიზნობრივიდაუშინაარსოა,ვერიცავს კამათისწესებს.
მონაწილეობსდისკუსიაში,დასმული კითხვებიმიზნობრივი დაშინაარსიანია.პასუხობს კითხვებსდასაბუთებულად.იცავს კამათისწესებს.
აქტიურადმონაწილეობსდისკუსიაში,დასმული კითხვებიღრმა, მიზნობრივიდა შინაარსიანია.პასუხებიგამოირჩევაკონკრეტულობით.ყოველთვის იცავსკამათის წესებს.
საკუთარიმოსაზრებისგამოთქმაფაქტებზე დაარგუმენტებზედაყრდნობით.საკითხისკონკრეტულობა
ვერ გამოთქვამსსაკუთარ აზრსფაქტებით დაარგუმენტებით.საკითხის დასმისასარაკონკრეტულია
უჭირს საკუთარიმოსაზრებისგამყარებაფაქტებითა დაარგუმენტებით,საკითხის დასმისასარაკონკრეტულია.
ახერხებსსაკუთარიმოსაზრებისგამყარებას მწირი ფაქტებითა დაარგუმენტებით,საკითხისდასმისასარაკონკრეტულია.
ახერხებს საკუთარიმოსაზრებისგამყარებას ფაქტებითა დაარგუმენტებით,საკითხის დასმისასკონკრეტულია.
კარგად ახერხებსსაკუთარიმოსაზრებისგამყარებასარამხოლოდფაქტებითა დაარგუმენტებით,არამედპარალელებითა დაანალიზით.საკითხის დასმისასკონკრეტულია

ყველა მონაწილეობს დავალებისშესრულებაში
1
ჯგუფის წევრები კარგად თანამშრომლობენ
1
ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხისირგვლივ საუბრობენ
1
ჯგუფის წევრები ართმევენ თავს დავალებისშესრულებას
1
ჯგუფის წევრები პასუხობენ შეკითხვებზე
1
პრეზენტაციის დროს ავლენენშემოქმედებითობას
1
ქმნიან და იყენებენ საჭირო რესურსებს
1
ჯგუფის წევრები ითვალისწინებენ სხვებისგამოცდილებას
1
არიან კორექტულები სხვა ჯგუფისწარმომადგენლებთან მიმართებაში
1
იცავენ დროის ლიმიტს
1
ჯამი
10
შენიშვნები





შეფასების სქემა პრეზენტაციისთვის უცხოენაში

შედეგები
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
შესავლისგაკეთება
არ აქვსგაკეთებული, ანძალიან მწირია
ტრაფარეტულიდა უინტერესოა
არ არის მცდელობააუდიტორიისდაინტერესებისთვის
საინტერესოდარისმოწოდებული
მოძიებული აქვსისეთი დამატებითიმასალა, რომელიცმსმენელებისინტერესს იწვევს
თემისწარმოდგენა
ძალიან მწირიმასალააგადმოცემული
ლოგიკადარღვეულია და ბუნდოვანი
ნაწილობრივგასაგებია დაგანმარტებასმოითხოვს.
ლოგიკურად არისაგებული,შეინიშნება მცირეხარვეზები
თემა ლოგიკურადაააგებული,წარმოდგენილისაკითხები ნათელიდა გასაგებია.
საუბარი
გაუგებრადლაპარაკობს
დაბნეულია დაგაუგებრად ლაპარაკობს
ხშირად ჩერდება,იმეორებს ერთსა დაიმავეს
გამართული დაგასაგებია
გამართული დაგასაგებია, არორჭოფობს,საუბრობსდარწმუნებით
დასკვნებისგაკეთება
არ არისგაკეთებული
არისმცდელობა
გაუმართავი დაულოგიკოა
ლოგიკურია,კარგად არისჩამოყალიბებული
ლოგიკური, კარგადჩამოყალიბებულიდა ორიგინალურია
აუდიტორიასთანკონტაქტი
არ არისაუდიტორიასთანკონტაქტი
უჭირსაუდიტორიასთანკონტაქტი
პერიოდულადცდილობს კონტაქტს
გრძნობსაუდიტორიისგანწყობას დაამყარებსკონტაქტს
კარგად ფლობსკომუნიკაციისუნარს
თვალსაჩინოებისგამოყენება
არ იყენებსთვალსაჩინოებას
იყენებს მწირადან  შეუსაბამოდ
იყენებს მწირად ანშეუსაბამოდ
იყენებსთვალსაჩინოებებს(დიაგრამებს,ცხრილებს)შესაბამისად
იყენებსთანამედროვეტექნოლოგიებსპრეზენტაციისათვის
აუდიტორიისკითხვებზეპასუხი
ვერ პასუხობსკითხვებს
უჭირსპასუხების გაცემა
პასუხები არ არისგამართული
თითქმის ყველაკითხვასპასუხობს
ყველა კითხვასპასუხობს

No comments:

Post a Comment